Formtopp

Hang med nu...
För vi är redan i Tyskland!! Trots att vi kampar hart mot vinden, i stort sett motvind de 2 senaste veckorna ar vi alltsa redan i tyska Oldenburg, idag har vi cyklat 125 km i latt motvind, igar 78 i riktigt hrd motvind och i forrgars 87 i hyfsad motvind. Det kanner vi oss stolta över och just nu ligger vi 10 dagar före varan tidsplan.
Harifran ar det bara 160 km till vara vanner i Voßloch. Familjen Belings, hos dom ska vi vila i tva dagar efter att inte ha haft en hel vilodag sedan den 21:mars.
En sammanfattning över Holland Belgien kommer inom kort.

Ha det bra alla läsare.


Kommentarer
Postat av: Bo Snellman

Hej Gunnar och Elias!
Det tog längre tid för mig än vi sagt att få till denna resumé över vår gemensamma cykling. Jag har nämligen varit fruktansvärt trött ända tills i helgen, faktiskt. Samma dag som Hasse och jag bröt pga snö och minusgrader, insjuknade jag i Brugge i mitt livs värsta maginfluensa. Natten blev plågsam och tog alla mina krafter, så den fortsatta hemresan i bil och på färja blev väldigt tuff. Jag åt ingenting alls under 36 timmar och min aptit kom inte tillbaks förrän i den senaste helgen. Fortfarande äter jag ProViva till lunch och bara
kokt fisk till middag.
Jag tycker vår cykling tillsammans var ett roligt äventyr, som när jag tänker tillbaka på det har ett gyllene skimmer över sig. Några höjdpunkter:
När jag såg Er livs levande framför mig i Orleans, starka och glada i Era cykeldräkter och insåg att Ni faktiskt cyklat ända dit från Gibraltar.
Mottagandet och umgänget med det kultiverade värdfolket, som bjöd oss på Pernaud på det fina ?Chambre d´Hôte?-hotellet i Fontaine de la Rivière.
Gruppkänslan när man ligger i klunga på en halv meters avstånd från varandra.
Att de kilometerlånga motluten, som man kämpar uppför på 1-an i snigelfart, faktiskt tar slut, fast man tvivlar på detta många gånger, när man är på väg att krokna.
Att vi efter en hel eftermiddags letande i olika sovstäder och industriparker i Paris utkanter till slut hittade en möjlig sovmodul, när mina ben inte hade orkat en kilometer till. Då smakar
Mac Donaldshamburgare mm himmelskt gott. Det var den enda kvällsmat, som vi hade inom räckhåll,
Våra muntra umgängen och pratstunder på kvällarna på olika lantkrogar såväl om det stora och avlägsna som om det lilla och nära.
Förutom själva cyklingen var ju också besöket på slottet Versailles och besöken i Paris - lunch på den kända konstnärsrestaurangen La Coupole och titt-in på Centre Pompidou minnesvärda liksom många stunder under den trevliga ner- och hemresan i bil med Hasse.
Glad påsk och Trampa på, snart är Ni i hemtrakterna!
Bosse

2007-04-04 @ 22:46:58
Postat av: danielle

Hi guys,
my swedisch is not too good so I hope I fill this in at the right spot so you will be able to read it. How is the trip going; what I understood is that you have reached germany. Was Holland as nice as I promised you??? I sincerely hope so!! Take care

2007-04-05 @ 21:37:35
Postat av: Lisa o Tor

Glad Påsk på er!
Låter som det går väldigt bra för er. Det står väl inte på förrän ni kommer förbi här, hoppas vi. När ung. kan det bli? Det blir nog inte mycket cykling för mej pga av kalvningar och vårbruk.
Ulla, Olle och Axel hälsar och önskar skön slutspurt.

2007-04-06 @ 10:16:02
Postat av: Frank

Glad Påsk önskar Frank! Snart är ni hemma. Dem sista milen får ni medvind !!!

2007-04-08 @ 10:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback